EET Web Processor
Změny ve finančním řízení České republiky si vyžádaly úpravy také v oblasti on-line obchodování. Ministerstvo financí zavedlo s platností od 1. března 2017 do zákonné úpravy povinnost elektronické evidence tržeb (dále „EET“). V tomto projektu jsme vyřešili napojení našeho e-commerce systému DShop a souvisejících obchodních systémů na EET.
- Sektor: Retail
- Produkt: DShop
- Role: Analýza / Grafický design / Programování / Podpora
- Technologie: UML / Java EE / Spring / PostgreSQL / Tomcat / HTML / CSS / JavaScript
- Doba realizace: 20 dní
Motivace
Klienti jsou povinni, dle zákona 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, hlásit provedené transakce
orgánům Finanční zprávy České republiky. Cílem projektu bylo vyřešit tento problém tak, aby hlášení z
našeho e-commerce systému DShop byla (a) provedena automaticky, (b) neomezovala zákazníky v nákupu a (c)
vyžádala si minimum operativy. Velký důraz byl také kladem na zabezpečení dat.
Řešení
Provedli jsme analýzu legislativy a souvisejících klientských požadavků. Byla navržena koncepce systému a ta byla následně konzultována, jak s klienty, tak i s úřady Finanční zprávy.
Kvůli požadavku řídit hlášení tržeb také manuálně, bylo navrhnuto, aby systém byl realizován
formou webové aplikace. Během vývoje vznikl požadavek hlásit transakce také z jiných obchodních systémů. Do aplikace
jsme tedy realizovali obecné komunikační rozhraní. Systém je nyní otevřen a umožňuje napojení jakéhokoli
dalšího obchodního systému a to pomocí zabezpečené komunikace (REST API).
Výsledek
Výsledná webová aplikace si načítá transakce z napojených obchodních systémů a provádí, dle
požadavků a pravidel zákona, ohlášení transakcí Finanční zprávě. Pracovník klienta má možnost transakce manuálně
spravovat přes webové rozhraní, sledovat jejich stav a mít tak hlášení EET pod plnou kontrolou. Citlivá
data jsou bezpečně ukládána šifrované pomocí silného šifrovacího algoritmu. Webová aplikace bude v termínu
nasazena všem klientům, kteří využívají náš e-commerce systém a kterých se dotýká zákon 112/2016 Sb., o
evidenci tržeb. Aplikace je připravena pro napojení obchodních systémů třetích stran.
Aplikace pro řízení reklamních kampaní Audi, Volkswagen a SEAT
Navrhli a realizovali jsme webovou aplikaci pro efektivní řízení reklamních kampaní prodejců automobilových značek Volkswagen, Audi a SEAT v České republice. Realizovaná webová aplikace umožňuje společnosti Porsche Česká republika s.r.o. řídit na jednom místě reklamní kampaně po obsahové i finanční stránce.
- Sektor: Automotive
- Role: Analýza / Design / Programování / Konzultace / Podpora
- Technologie: PHP / PostgreSQL / HTML / CSS / JavaScript
- Doba realizace: 3 týdny, kontinuální vývoj od roku 2012
- Systémový integrátor: Ritual Communication s.r.o.
Motivace
Reklamní kampaně byly řízeny offline formou v Excelu, což přinášelo určité nevýhody - tento způsob byl neefektivní a způsoboval problémy s aktualizací údajů. Toto řešení dále neumožňovalo aplikovat pravidla pro kontrolu a schvalování reklamních kampaní. Komunikace mezi společností a prodejci také probíhala různými komunikačními kanály. Cílem projektu bylo centralizovat správu kampaní do jednoho místa, které bude dostupné pro marketingové pracovníky prodejců a pro kontrolní a schvalovací účely společnosti Porsche Česká republika s.r.o.
Řešení
Získali jsme ukázkové Excel tabulky podle kterých byla realizována první verze aplikace. Kvůli požadavku přístupu více pracovníků z různých míst, byla aplikace realizována formou webové aplikace, do které se uživatelé hlásí svým uživatelským jménem a heslem.
Vzhledem k odlišným pravidlům správy kampaní pro jednoho konkrétního výrobce bylo nutné aplikaci rozdělit na dvě části. Z technické pohledu existuje obecná funkcionalita (jádro aplikace), které je shodná pro všechny automobilky. Nad tímto jádrem jsou pro každou instalaci provedeny zákaznické modifikace. Každá automobilka tedy může své kampaně řídit podle svých vlastních pravidel.
Výsledek
Importér i prodejci získali jedno centralizované místo pro finanční a obsahové řízení reklamních kampaní.
Do aplikace se může přihlásit více pracovníků importéra, kteří mají na starost kampaně jim přidělených prodejců. Prodejci mohou kampaně plánovat a dokladovat čerpání rozpočtu importérovi nahráním souborů s fakturami. Pracovníci importéra toto čerpání schvalují, mají přehled o čerpání přidělených prostředků a dokáží sledovat finanční toky. Mají možnosti pro sledování anomálií v čerpání, díky čemuž mohou v případě potřeby efektivně zasáhnout. Aplikace komunikuje s uživateli formou e-mailů a kontrolní pracovníci jsou informováni o důležitých změnách v datech.
Součástí přehledů jsou přehledné grafy, všechny přehledy je také možné exportovat do Excel tabulek pro další analýzu a zpracování. Pracovníci prodejců mohou přes aplikaci i objednávat reklamní materiály.
Redesign webu Generali Investments CEE, investiční společnost, a.s.
Po fůzi společností Generali Investments CEE, a.s. a ČP INVEST investiční společnost, a.s. bylo nutné provést redesign firemní webové prezentace tak, aby odpovídala požadavkům nově vzniklé společnosti. A to jak po obsahové tak i grafické stránce. Tento rozsáhlý projekt, který si vyžádal více než 1200 hod práce, byl realizován v rekordně krátkou dobu a webové prezentace byly klientovi předané v dohodnutém termínu.
- Sektor: Finance
- Role: Analýza / Design / Programování / Konzultace / Podpora
- Technologie: Grafika / PHP / PostgreSQL / HTML / CSS / JavaScript
- Doba realizace: tři měsíce, spolupráce od roku 2011
- Produkty: CMS DSPublisher
Motivace
Klient požadoval přepracovat původní webovou prezentaci společnosti ČP INVEST investiční společnost, a.s. do nové podoby a realizovat zcela nový web pro nově vzniklou společnost. Aby bylo možné sdílet informace a podklady mezi oběma weby, bylo potřeba upravit redakční systém aby pracoval s jedním datovým úložištěm. Souvisejícím požadavkem bylo realizovat grafický framework, který bude aplikován na oba weby a bude používán pro další webové projekty klienta. Redesign bylo nutné, s ohledem na akviziční proces, dokončit v termínu tří měsíců.
Řešení
Byly shromážděny a analyzovány požadavky klienta. Tento proces byl velmi důkladný a dotýkal se funkční, obsahové i grafické stránky. Navrhli a realizovali jsme grafický vizuál. Vizuál sloužil jako podklad pro grafický framework, který je použit pro oba firemní weby. Paralelně jsme připravovali funkcionalitu webu a podle požadavků klienta připravovali obsahové změny. Kromě průběžného připomínkování bylo v poslední fázi bylo provedeno důkladné testování pracovníky společnosti.
Výsledek
Dle původního zadání byly realizovány dvě webové prezentace - www.cpinvestice.cz a www.generali-investments.cz. Webové prezentace prošly kompletní přepracováním po grafické, obsahové i funkční stránce. Weby nabízejí investorům množství aktuálních informací o nabídce společnosti. Návštěvníci mají k dispozici informace o investičních možnostech a díky online kalkulačkám a grafickým vizualizacím mohou analyzovat své investiční možnosti.
Webové prezentace jsou dostupné ve verzi pro desktopy a mobilní zařízení.
Oba firemní weby, pro jednodušší správu a rozšiřování, vycházejí z jednoho grafického frameworku a jsou spravovány jednou instalací redakčního systému DSPublisher. CMS umožňuje efektivní správu obsahu přes webový prohlížeč a kvůli jeho modulární koncepci je možné web rozšiřovat o nové funkce. Díky tomu jsme schopni rychle reagovat na klientské požadavky a efektivně je implementovat do webové prezentace.
E-commerce systém MAKRO / METRO
- Sektor: Retail (B2B / B2C)
- Produkty: DShop
- Role: Analýza / Grafický design / Programování / Konzultace / Podpora
- Technologie: Java EE / PostgreSQL / REST API / HTML / CSS / JavaScript
- Doba realizace: spolupráce od roku 2011
- Systémový integrátor: U&SLUNO
Problém
Zákazníci klienta objednávali a dotazovali se na skladový stav zboží přes telefon nebo pomocí e-mailu. Tento neefektivní způsob prodeje nebylo možné rozšiřovat a bylo potřeba ho nahradit. Cílem tohoto projektu bylo pomocí e-commerce systému stávající stav zjednodušit a zefektivnit a nabídnout koncovým zákazníkům nové možnosti - nakoupit a získat potřebné informace on-line.
Řešení
V pilotní fázi projektu byla pro MAKRO jsme navrhli a realizovali první verzi B2B systému. Aplikace byla napojena na skladový systém společnosti, ze kterého získávala informace, a umožnila zákazníkům objednávku zboží a získání potřebných informací o skladové dostupnosti přes webový prohlížeč.
Aplikace je neustále rozšiřována o nové funkcionality a napojení na informační systémy třetích stran. Tato napojení umožňují, aby byl systém efektivnější a poskytoval lepší komfort nakupujícím. Byly implementovány cross-selling a up-selling zvyšující prodeje, rekomendace zboží. Bylo vytvořeno napojení na contentové systémy, systémy řešící logistiku a jiné interní systémy společnosti.
V roce 2012 byla aplikace nasazena Slovensku ve společnosti METRO. Díky jednomu jádru aplikace pro obě společnosti je jednoduché aplikaci rozšiřovat a efektivně spravovat.
Výsledný stav
Byl úspěšně spuštěn elektronický obchod s kompletní nabídkou společnosti a je dostupný pro účastníky programu MObjednávka. Systém byl po úspěšném provozu v České republice implementován na Slovensku. Zákazníci MAKRO a METRO mohou nyní pomocí on-line katalogu a e-shopu objednat zboží a zjistit skladové zásoby na konkrétních prodejnách.
Dále byl spuštěn veřejný katalog Sortiment on-line, který je dostupný všem MAKRO a METRO zákazníkům. Zákazník může procházet kompletní nabídku a vytvářet nákupní lístky.
Obě aplikace jsou dostupná jak ve verzi pro desktopy tak je vyvíjena verze pro mobilní zařízení a tablety.
Elektronický obchod, a přidružené aplikace, jsou kontinuálně vyvíjeny a zdokonalovány. Implementujeme nové funkce pro zjednodušení, zefektivnění a zlepšení nákupní zkušenosti zákazníka.